Ελληνική Κοινότητα Σόλνας και Ομοσπονδία

Χτες, Κυριακή 12 Μαρτίου 2006, έγινε η Γενική Συνέλευση της Ελληνικής Κοινότητας Σόλνα.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κοινότητες και οι σύλλογοι των Ελλήνων της Σουηδίας και που έχει κορυφωθεί την τελευταία τριετία είναι η σχέση τους με την Ομοσπονδία.

Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας, πρόεδρος, αντιπρόεδρος, γραμματέας, αποχώρησαν δυσφορώντας από τις ερωτήσεις της Γ.Σ. περί οικονομικών. «Εμείς ήρθαμε εδώ να συζητήσουμε για σημαντικά πράγματα, όπως για το νέο νομοσχέδιο για το ΣΑΕ και εσείς εδώ θέλετε να μιλήσουμε για χρήματα; Η Ομοσπονδία δεν είναι υποχρεωμένη να κάνει απολογισμό για τη δράση της στις κοινότητες παρά μόνο στα θεσμικά όργανα, δηλαδή στην Εξελεγκτική Επιτροπή και το Συνέδριο.», είπε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Κομνηνός Χαϊδευτός.

Αυτό το ποίημα το λέει ο Χαϊδευτός σε κάθε κοινότητα που τον καλεί για ενημέρωση.
Δεν θα αναφερθούμε περισσότερο στη Γ.Σ. της κοινότητας. Η Γ.Σ. της κοινότητας η οποία είναι μέλος της Ομοσπονδίας είχε συγκεκριμένα αιτήματα προς την Ομοσπονδία.
1. Δίκαιη χρηματοδότηση στις κοινότητες.
2. Καταστατική συνέλευση και ενωτικό συνέδριο τον Οκτώβριο του 2006 με όλες τις κοινότητες που απέκλεισε η Ομοσπονδία.
Αν δεν ανακοινωθεί η απόφαση της Ομοσπονδίας για καταστατική συνέλευση και συνέδριο μέχρι τις 30 Απριλίου 2006 τότε η κοινότητα αποχωρεί από την Ομοσπονδία.

Η χρόνια κρίση που μαστίζει την Ομοσπονδία και που έχει κορυφωθεί τα τελευταία 4 τουλάχιστον χρόνια οφείλεται αποκλειστικά στο γεγονός ότι ο Χαϊδευτός έχει αντικαταστήσει τα ονόματα Ομοσπονδία και Ελληνισμός με το δικό του, δηλαδή Ομοσπονδία=Χαϊδευτός και Ελληνισμός=Χαϊδευτός.

Αυτό προκύπτει από το παραπάνω ποίημα του Χαϊδευτού ο οποίος συν τοις άλλοις από υπηρέτης αυτοανακηρύχτηκε σε δυνάστη.

Μια ομοσπονδία δημιουργείται για την προώθηση, το συντονισμό, την υποστήριξη κλπ. των κοινών στόχων που έχουν τα μέλη της, δηλαδή οι κοινότητες. Οι κοινότητες μέσω των δικών τους μελών, των ανθρώπων δηλαδή, διατυπώνουν τον προβληματισμό τους, τα αιτήματά τους κλπ., τα μεταβιβάζουν στην ομοσπονδία, αυτή τα μελετά και εκτελεί.

Η Ομοσπονδία, ο Χαϊδευτός, χρηματοδοτείται από Ελλάδα και Σουηδία για να κάνει αυτή τη δουλειά, δηλαδή να εξυπηρετήσει, να ενημερώσει, να βοηθήσει τις κοινότητες μέλη του. Συμβαίνει κάτι τέτοιο στην Ομοσπονδία μας; Από ό,τι βλέπουμε όχι. Η μόνη ευνοούμενη κοινότητα από την Ομοσπονδία είναι η Κοινότητα Στοκχόλμης. Αυτό φαίνεται από διάφορες ανακοινώσεις. Στην τελευταία ανακοίνωση του Ιδρύματος Ελληνική Πολιτιστική Στέγη διαβάζουμε: «Κατά κανόνα οι εκδηλώσεις διοργανώνονται από κοινού με την Ομοσπονδία Ελληνικών Συλλόγων και Κοινοτήτων Σουηδίας, την Ελληνική Ομοσπονδία Νέων Σουηδίας και την Ελληνική Κοινότητα Στοκχόλμης.».

Πώς γίνονται τα συνέδρια της Ομοσπονδίας;
Κάθε δύο χρόνια καλούνται οι κοινότητες-μέλη τής Ομοσπονδίας να εκλέξουν τους αντιπροσώπους τους που θα λάβουν μέρος στο συνέδριο.

Όλοι αυτοί οι αντιπρόσωποι (140-150, στα τελευταία συνέδρια λόγω της αναξιοπιστίας και του μηδενισμού του κύρους της Ομοσπονδίας από τον Χαϊδευτό, το ποσοστό των αντιπροσώπων έχει πέσει κάτω από το 50%) πηγαίνουν στο συνέδριο, και εκλέγουν ανάμεσά τους 13 άτομα που θα αποτελέσουν το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας.
Με διάφορες ραδιουργίες, νοθείες, επανιδρύσεις κοινοτήτων-φαντάσματα κλπ. καταφέρνει ο Χαϊδευτός να εκλέγεται πρόεδρος της Ομοσπονδίας. Πάρτε για παράδειγμα την κοινότητα-φάντασμα νότιας Στοκχόλμης, η οποία φέτος έχει και τον αντιπρόεδρο στο συμβούλιο της Ομοσπονδίας (ακούστηκε στη Γ.Σ).

Στη συνέχεια όλοι οι υπόλοιποι «αντιπρόσωποι» (τώρα τους βάζουμε σε εισαγωγικά) περνούν στα αζήτητα. Εκτέλεσαν το καθήκον τους, εξέλεξαν την αφρόκρεμα, τους 13, ψήφισαν την πολιτική απόφαση και πήγαν στα σπίτια τους.

Από τους 13 τώρα που απόμειναν την απόλυτη κυριαρχία την παίρνει ο πρόεδρος, ο οποίος είναι πάντα ο Κομνηνός Χαϊδευτός. Με αυτό τον τρόπο κατάφερε ο Χαϊδευτός να γίνει ο ισόβιος πρόεδρος της Ομοσπονδίας.

Για όσους, από περιέργεια και μόνο, παρακολούθησαν τα γεγονότα στην Ομοσπονδία είδαν ότι από τους 13 της Ομοσπονδίας μόνο ο Χαϊδευτός είχε δικαίωμα (με το έτσι θέλω) στη δράση και προπαντός πρόσβαση στα ταμεία της Ομοσπονδίας. Στους υπόλοιπους 12 απαγορεύεται η κάθε είδους ενημέρωση για τη δράση της Ομοσπονδίας, δηλαδή τη δράση του Χαϊδευτού, αλλά κυρίως των οικονομικών του δημοσίου δηλαδή χρήματος που μόνο αυτός έχει δικαίωμα να διαχειρίζεται.

Θα αναρωτηθείτε τώρα: Mα, αφού υπάρχει και γραμματέας και ταμίας στο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, οι οποίοι είναι διαφορετικά πρόσωπα, ίσως και από διαφορετικές παρατάξεις. Η απάντηση είναι ότι και για αυτό έχει φροντίσει ο Χαϊδευτός. Αυτοί είναι εγκάθετοι του Χαϊδευτού. Ο Ουλής π.χ. που είναι γραμματέας στην Ομοσπονδία είναι αχυράνθρωπος του Χαϊδευτού. Πετάει ο γάιδαρος; Πετάει, λέει αυτός.

Η μυστική λοιπόν δράση της/του Ομοσπονδίας/Χαϊδευτού, όπως επιδοτούμενα ευρωπαϊκά προγράμματα δήθεν έτη γλωσσών κλπ., δήθεν δημιουργία ΚΑΠΗ, δήθεν καμπάνιες ενάντια στα ναρκωτικά, δήθεν καμπάνιες κατά της βίας επί των γυναικών, δήθεν συσκέψεις γυναικών, δήθεν κύκλων σπουδών και δεκάδες άλλων δήθεν προγραμμάτων ήταν η αιτία που οδηγήθηκε η Ομοσπονδία στον εισαγγελέα και τον εξευτελισμό.

Έτσι περνούν τα δύο χρόνια της θητείας του Χαϊδευτού, ο οποίος πηγαίνει στις κοινότητες-μέλη του που τον καλούν για απολογισμό και κορδώνοντας ξεστομίζει ότι για τη δράση του λογαριασμό θα δώσει στο επόμενο συνέδριο στο οποίο, μάλιστα, μπροστά βάζει και τον πομπώδη όρο «θεσμικό όργανο», ότι οι κοινότητες σύμφωνα με το καταστατικό δεν έχουν δικαίωμα να ρωτούν και αποστομώνει τους αδαείς.

Έρχεται το πλήρωμα του χρόνου και ξεκινά η ίδια διαδικασία. Νέοι «αντιπρόσωποι» εκλέγονται, πηγαίνουν στο συνέδριο, τους παρουσιάζει ο Χαϊδευτός κάτι αριθμούς που κανείς δεν καταλαβαίνει σε ένα χαρτί από κάποιο λογιστή, κάτι χαρτιά με δήθεν εκδηλώσεις που έγιναν με τις σχετικές φωτογραφίες απεικονίζοντας τον Χαϊδευτό να βγάζει λόγους ή να κάνει χειραψίες με υπουργούς. Κανένας λόγος δεν γίνεται για το αν υλοποιήθηκε η πολιτική απόφαση του προηγούμενου συνεδρίου ή όχι. Οι «αντιπρόσωποι» των κοινοτήτων είναι ως επί το πλείστον νέοι, εκτός βέβαια από τη γνωστή δυάδα (βλ. παρακάτω), και θα ψηφίσουν ομόφωνα τη «νέα» πολιτική απόφαση, δηλ. την ίδια με κάποια αλλαγή σε κάποιες λέξεις, απαλλάσσουν, ομόφωνα, το απερχόμενο Δ.Σ., εξαίρουν τις προεδρικές ικανότητες του Χαϊδευτού και εκλέγουν νέο 13μελές στο οποίο πάντα μέσα είναι η δυάδα Χαϊδευτού-Ουλή (όπως τους αποκαλεί ο «εστεγασμένος» Αντωνιάδης, δηλ. όπως λένε στο τσίρκο η ατρόμητη δυάδα, the dynamic duo αγγλιστί).

Πρόεδρος εκλέγεται πάλι ο Χαϊδευτός, ο οποίος πάλι έχει την απόλυτη κυριαρχία στο δημόσιο χρήμα, δεν δίνει λογαριασμό σε κανένα, εκπροσωπεί των Ελλήνων τις κοινότητες, εκλέγεται στα ΣΑΕ, εκπροσωπεί τον Ελληνισμό και πάλι από την αρχή.
Με άλλα λόγια οι πράξεις, η δράση, τα λεγόμενα του Χαϊδευτού στα διάφορα τηλεοπτικά πάνελ στην Ελλάδα είναι η έκφραση 24.000 Ελλήνων της Σουηδίας.

Έτσι βγαίνουν οι εξισώσεις Ομοσπονδία=Χαϊδευτός και Ελληνισμός=Χαϊδευτός. Από αυτές, αν συνεχίσουμε αυτή τη μαθηματική ή λογική, αν θέλετε, προσέγγιση, συνεπάγεται ότι Ομοσπονδία=Ελληνισμός.

Γι’ αυτό όποιος ασκεί κριτική εναντίον του Χαϊδευτού, ο Χαϊδευτός τον αποκαλεί εχθρό του Ελληνισμού και η μόνη κοινότητα που στηλιτεύει και διαγράφει μέλη της που τολμούν να κάνουν χρήση του συνταγματικού και δημοκρατικού τους δικαιώματος, αυτού της ελευθερίας της έκφρασης, είναι η ευνοούμενη από την/τον Ομοσπονδία/Χαϊδευτό (και τον αχυράνθρωπό του, Ουλή) κοινότητα της Στοκχόλμης.

Αυτή είναι με λίγα λόγια η κατά Χαϊδευτόν δημοκρατική διαδικασία των περιβόητων συνεδρίων της Ομοσπονδίας για την ανάδειξή του ως προέδρου του Ελληνισμού της Σουηδίας.

Από τα τελευταία στοιχεία της σουηδικής υπηρεσίας Ενσωμάτωσης η οποία χρηματοδοτεί τον Χαϊδευτό βλέπουμε ότι ο Ελληνισμός της Σουηδίας αποχωρεί μαζικά σε ένδειξη διαμαρτυρίας και δεν θέλει να έχει καμία σχέση με δαύτον.

Να συμφωνήσουμε και εμείς ότι το νέο σχέδιο νόμου για το ΣΑΕ είναι σημαντικό. Για το λόγο αυτό οργανώθηκε και έγινε ημερίδα από την Ομοσπονδία στις 10 Δεκεμβρίου 2005 στο Ίδρυμα Ελληνική Πολιτιστική Στέγη.
Στόχος ήταν να γίνει μια ευρεία συζήτηση, έτσι ώστε το ΣΑΕ, με τον νόμο που τελικά θα ψηφιστεί από την ελληνική βουλή, να αποτελέσει πόλο συσπείρωσης των απανταχού Ελλήνων. Να ξεφύγει από τον εναγκαλισμό της Πολιτείας και να λειτουργήσει αυτόνομα και διεκδικητικά προς όφελος των αποδήμων. («Ελληνισμός του Βορρά», Δεκ. 2005).

Δήλωση Χαϊδευτού: «Πολύ σημαντικό, τόνισε ο Κ. Χαϊδευτός, είναι η θεσμοθετημένη χρηματοδότηση των Ομοσπονδία-Κοινοτήτων και μια σειρά άλλων προτάσεων που αναβαθμίζουν τον ρόλο των οργανώσεων αυτών, απέναντι στην ελληνική πολιτεία και τις χώρες υποδοχής.». («Ελληνισμός του Βορρά», Δεκ. 2005).
Το τι συζητήθηκε σ’ αυτή την ημερίδα πότε θα μας πει ο Χαϊδευτός; Οι τρεις φωτογραφίες του που έβαλε ο Χαϊδευτός στην ιστοσελίδα του ελληνισμού, http://www.grekiskariksforbundet.com, μία όρθιος και δύο καθιστός, τι σημαίνουν; Το πήραμε το παραδάκι; Ή πρέπει να είναι και στις τρεις φωτογραφίες όρθιος για να πούμε ότι το χρήμα έφτασε στον προορισμό του; Μάλλον έτσι πρέπει να είναι: Μία όρθιος, ελήφθη απόφαση, δύο όρθιος, χρήμα καθ’ οδόν, τρεις όρθιος ο κ. Πρόεδρος, το χρήμα ελήφθη.
Παρεμπιπτόντως, τι είναι το ΣΑΕ;

Για τη σφραγίδα που λέγεται Ελληνική Ομοσπονδία Νέων Σουηδίας, όπου τα πράγματα είναι πιο απλοποιημένα και η χρηματοδότησή της υπερβαίνει κατά πολύ αυτή της Ομοσπονδίας, θα μιλήσουμε λίαν συντόμως.